17 nov. 2009

Agree to disagree

I egenskap av statsvetare är jag så indoktrinerad i det här med källkritik och skepticism, man måste få alla aspekter av alla diskurser för att kunna göra en bra bedömning. Därför var jag på en föreläsning med Maggie Thauersköld Crusell för några veckor sen. Maggie är klimatskeptiker. Det var en väldigt intressant föreläsning, men till slut blev kontentan ändå att jag kände att hon och jag fick agree to disagree. Eftersom jag inte vill vara lika osaklig och färgad som hon bitvis var, så lämnar jag det upp till er själva att ta ställning till hennes tankar. Hennes blogg finns på http://www.theclimatescam.se.

2 kommentarer:

Filippa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
helenastalon sa...

Jag tycker att det är bra att du i allfall kollar läget, annars kan man ju aldrig veta, eller hur. Och inte heller är man speciellt bra på att bemöta deras argument om man aldrig bemödats sig med att kolla upp dem. Bra jobbat att sitta en föreläsning, kolla upp och sen dessutom lämna det åt oss att själva avgöra!

Skicka en kommentar