26 nov. 2011

COY7 Durban

Äntligen är vi framme i Durban och på COY.

För Stina och Oscar är det en helt ny upplevelse och båda säger att de är så fulla av information att de snart spricker.
För mig (Marie) har det mest varit att nätverkat och ta upp gamla kontakter samt att hitta nya.
Första dagen har gått bra med andra ord och vi bestämde oss för att gå på en Clown-workshop för att "hitta clownen" inom oss. Det var mer lärorikt än vad vi trodde det skulle bli, vi fick lära oss hur man kan påverka media samt politiker utan att vara negativa.
vi fick även lära oss samarbetsövningar som jag tror kommer hjälpa oss i framtiden.
men självklart fick vi även leka lite vilket behövdes, efter en lång dag.

Vi träffade även gänget från Norges KFUM och de uppträdde här under COY.
Vi blev inbjudna på deras konsert imorgon som de ska hålla, vilket håller på från 11-17. Jag tror att det kommer bli superhäftigt eftersom det kommer komma lokala artister och jag tror även ärkebiskop Desmond Tutu kommer hålla ett tal, men är inte riktigt säker på om det är sant, men det får vi se imorgon.

/Marie


1 kommentar:

Elina Sundström sa...

Wow, vilken kickstart! Låter som att ni har det riktigt bra och det låter skoj med clown-grejen och konserten! Lycka till på mötet sedan och jag ser fram emot att höra hur allt går!

Skicka en kommentar