15 nov. 2009

Jag har en fråga...

Idag var jag på biblioteket, för där kan man sitta och läsa gratis utan att behöva köpa något. Två tummar upp.

Jag har egentligen väldigt många obesvarade frågor om klimatfrågan, så idag kom jag fram till att det är bra att ta reda på några svaren.

Jag tänkte dela med mig av några av de frågor som jag ställs inför:

- Vilka mekaniska och kemiska egenskaper har egentligen en växthusgas? (jag är lite av en keminörd, så ni får ursäkta denna)
- Hur debatterar man med någon som tror att klimathotet är en bluff?
- Vad mer än koldioxid är det som påverkar vårt klimat?

Eftersom det bara var några timmar sedan jag kom hem med mina fina låneböcker har jag inte tagit reda på svaren ännu. Men ett litet tips (som stod i boken Global Warming) är sidan Grist som har en speciell sektion för vilka motargument som kan komma upp och hur man kan besvara dessa. Två tummar upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar