8 dec. 2011

Miljöminister möte

Igår hade vi möte med Miljöminister Lena Ek och jag hade väldigt svårt att följa mötet.
Det var så mycket förkortningar och siffror att mitt huvud fick jobba på 300%, och det hjälpte inte att det var en bastu i rummet, och att Sverige har fått en väldigt litet rum där de ska ha sina möten och vi fick nästan inte plats.

Vad mötet gav var att Lena fick en bild av vad som händer på "golvet" och vi fick en lite uppdatering av vad som händer under förhandlingarna. Men jag måste säga att de ger så otydliga svar, men det jag kan säga är att det ser ändå väldigt ljust ut för Kyotoprotokollet, det lutar åt rätt håll och jag hoppas, hoppas, hoppas att idag eller imorgon kommer det att bli ett bindande avtal.

Annat skvaller jag har är att det är väldigt många stängda möten här, och att bakom dessa stängda dörrar går förhandlingarna bra och rellativt snabbt framåt.

/Marie

1 kommentar:

Patrik Schröder sa...

Marie! Kul att följa allt ni har gjort. Durban verkar ändå ha gett något resultat. Nu får vi planera för Stockholm +40 och Rio +20!

PAtrik

Skicka en kommentar