21 sep. 2009

Caroline: Bloggen up and running!

Vi har en blogg!

Här är alltså tanken att världen ska kunna följa våra mödor när vi försöker hjälpa till att rädda klimatet. Mitt bidrag har hittills varit att starta detta fantastiska forum för allt vi hittar på, plus att jag har försökt ta fram ett utkast för ett klimatställningstagande åt KFUM. En av tankarna med Y Climate Action är att vi ska åka ner till Köpenhamn och försöka påverka beslutsfattarna där att ge oss ungdomar en ärlig chans till en framtid på denna planeten. YMCA ska representeras inne på själva förhandlingarna och måste därför ha en uppfattning om vad som ska beslutas. Den här uppfattningen ska vi försöka påverka i en riktning vi gillar. Sen tyckte vi att det skulle vara schysst om KFUM-KFUK också tyckte något, så något slags utkast kring det har jag försökt producera. Svårare än vad jag trodde att det skulle vara när jag började, men förr eller senare kommer ett resultat publiceras här.

Förhoppningsvis kommer det dyka upp lite fler skribenter här, men jag kan börja med att presentera mig. Jag heter Caroline, är 21 år och bor och studerar Europakunskap i underbara Göteborg. Min KFUM-historia började på en lägergård i de östgötska skogarna för cirkus tio år sedan och jag är hooked for life. Jag tycker att det här projektet är helt fantastiskt; vi är 16 stycken och alla är engagerade och inspirerade, och vill faktiskt förändra. Klimatet är enligt mig en av de absolut viktigaste frågorna man kan verka för och även om jag själv inte kan skapa en världsomspännande revolution kan alla tillsammans göra någon förändring. Dagens bidrag till klimatdebatten blir en notis från http://www.gp.se/:
och en bild från en Greenpeace-aktion, lånad från deras hemsida:


Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar